Wanneer gebruik je een landingspagina?

Een landingspagina gebruik je meestal om een specifiek campagne te promoten, vaak wordt dit gecombineerd met een (betaalde) Google Adwords campagne. Hierbij betaal je Google voor iedere klik op jouw campagne, dus dan wil je er ook voor zorgen dat iedere klik telt.

Dit doe je met een landingspagina, waar je zo veel mogelijk bezoekers wilt converteren.

Verschil tussen een landingspage en een squeeze page

Een landingspage

Een landingspagina is een op zichzelf staande pagina met 1 specifiek conversie doel. Dit kan zijn om een gratis proefperiode van een service aan te vragen, het registreren voor een webinar of het promoten van een product.

Wat inhoudt dat de informatie die gevraagd wordt op een landingspagina kan variëren tussen alleen een email, een volledig adres, credit card gegevens of helemaal niets en wordt je doorgestuurd naar een contact of offerteaanvraag pagina.

Een squeeze page

Een squeeze page daarentegen is een pagina bedoeld voor 1 specifieke actie, namelijk het verzamelen van de naam en het email adres van mensen. Dit kan zijn voor het aanvragen van een whitepaper, inschrijven voor een webinar of het inschrijven voor een nieuwsbrief. Maar de informatie die gevraagd wordt is altijd hetzelfde.

Hosting van je langingspagina

Net zoals iedere andere website, moet je je landingspagina ergens hosten. Zo zorg je er voor dat je bezoekers naar een website kunt trekken.

We bieden een hostingpakket aan waarbij we alle zorgen rondom de hosting en de website van je af nemen, zo kan jij je volledig focussen op je campagne en de content van je landingspagina zelf.

Meer weten?

Bekijk ons hosting aanbod
Sander en Regien

Landingspagina maken met Control F5?