|

Een iFrame inladen werkt niet, wat nu?

Terug naar overzicht

Wanneer je een iFrame probeert te plaatsen op een van onze Basis websites, zul je in veel gevallen de volgende foutmelding te zien krijgen “This content is blocked. Contact the site owner to fix the issue.”

Foutmelding bij inladen van iFrame

Een vervelende melding! Want nu kun je het iFrame wat je wilde gebruiken, toch niet gebruiken op je website. Maar geen paniek! Dit kunnen we oplossen.

Waarom krijg ik deze melding?

Wanneer we met Control F5 onze websites bouwen, zorgen we er altijd voor dat we onze uiterste best doen deze zo veilig mogelijk te maken voor jou als bezoeker, maar ook als website-eigenaar. Niemand wilt natuurlijk dat zijn of haar website gehackt wordt. Een van de maatregelen die we daarvoor hebben getroffen is het blokkeren van alle externe scripts die op onze websites worden ingeladen, dit heeft namelijk te maken met mixed content. Wel maken we standaard uitzondering voor een aantal domeinen waarvan we weten dat deze veel gebruikt worden:

  • facebook.com (kan gebruikt worden voor het plaatsen van een Facebook Pixel)
  • google.com (kan gebruikt worden voor het plaatsen van Google Analytics)
  • cookiebot.com (de tool die we gebruiken voor het tonen van cookie meldingen)
  • hotjar.com (kan gebruikt worden voor het analyseren van bezoekersgedrag op een website)
  • youtube.com & youtube-nocookie.com (wordt gebruikt voor het tonen van een YouTube video binnen een website)
  • vimeo.com (wordt gebruikt voor het tonen van een Vimeo video binnen een website)
  • googletagmanager.com (kan gebruikt worden voor het plaatsen van Google Tag Manager)

Dus wanneer jij vervolgens probeert een iFrame toe te voegen die een URL bevat en deze komt niet overeen met een van bovenstaande URL’s, dan zal de website deze standaard blokkeren.

Hoe los ik deze melding op?

Wanneer je een domein vertrouwd en je zeker weet dat je deze wilt gebruiken kunnen we de domeinnaam gemakkelijk aan een zogenaamde “whitelist” toevoegen. Hiermee voegen we de domeinnaam (uit je URL van je iFrame) toe aan het lijstje van uitzonderingen die wel gebruikt mogen worden binnen de website.

Zo voeg je een domeinnaam toe aan de whitelist:

  1. Log in op je website via de WordPress backend
  2. In je linker menu vind je een kopje “Control F5”. Ga hier met de muis op staan en klik op “Geavanceerd”
  3. Wanneer je op de pagina van Geavanceerde instellingen bent, ga je aan de linker kant naar het kopje “Beveiliging”
  4. Hier vind je een lijst van “toegestane domeinen” binnen de website. Aan deze lijst voeg je jouw domeinnaam toe door aan op de knop “Nieuw domein toevoegen” te klikken en jouw URL in te voeren. Weet je niet hoe je de URL vind? Lees dan het volgende kopje.
  5. Wanneer je je URL hebt toegevoegd klik je op “Update” en nu zou jouw iFrame moeten werken!

Mocht het zijn dat na het doorlopen van deze stappen jouw iFrame nog steeds niet werkt? Neem dan contact met ons op en dan zoeken we het graag met je uit!

Hoe vind ik de URL in mijn iFrame?

Het vinden van een URL in een iFrame is vaak vrij eenvoudig. Ondanks dat iedere iFrame een andere opzet kan hebben, zullen de meeste iFrames er als volgt uit zien:

<iframe width=”1000″ height=”1700″ src=”https://www.example.com/api/pointer-for-domain/123456/” frameBorder=”0″></iframe>

Hierboven zie je een aantal gegevens, waaronder in het stukje van “src” zie je een URL staan. Dit is de URL die we willen gebruiken en kunnen plaatsen in onze whitelist waar dit er dan als volgt zal uit zien:

Control F5 instellingen pagina toegestane domeinnamen in de whitelist

Als het goed is is het je nu gelukt om je iFrame werkend te krijgen binnen onze basis website. Mocht het nou nog steeds niet gelukt zijn of krijg je een andere fout melding? Neem dan contact met ons op en dan zoeken we het graag met je uit.