Laat je doelgroep actie ondernemen

Wil je weten wat je klanten drijft? Wat ervoor zorgt dat bezoekers klant worden en blijven? En wat er juist voor zorgt dat ze afhaken?

Dummy image

Het converteren van bezoekers naar klanten

Je website wordt goed gevonden in Google. Je advertenties in Google Ads en social media zijn een succes. Kortom: er komt genoeg verkeer naar je website. Toch haal je niet voldoende rendement uit deze bezoekers: ze converteren te weinig, niet vaak genoeg, of de orderwaarde is te laag. Dat betekent dat je aan de slag moet met conversieoptimalisatie.

Als specialist op het gebied van conversieoptimalisatie brengen wij in kaart waar het spaak loopt en dragen wij praktische adviezen en verbeterpunten aan, waarmee de website hogere conversies zal behalen. Het kan hier gaan om bijvoorbeeld meer offertes aanvragen, bestellingen, downloads en nieuwsbrief inschrijvingen. Wat zijn jouw conversiedoelen?

De belangrijkste voordelen van CRO

Uitwerken CRO

Waarde per bezoeker vergroten

Met hetzelfde aantal websites bezoekers behaal je na conversieoptimalisatie meer omzet. De gemiddelde waarde per bezoeker neemt dus toe wat leidt tot een hogere omzet, maar veelal ook tot een hogere winstmarge.

Je leert je klanten beter kennen

Conversie-optimalisatie is de kunst van het beter leren begrijpen van je klanten door middel van a/b testen, enquêtes, exit polls, gebruikersonderzoek en web analytics. Met als resultaat een stijging in het aantal conversies.

Gebruiksvriendelijkheid vergroten

Het design, de beleving en de wijze waarop bezoekers door je website navigeren is cruciaal voor de conversie van je website. Op basis van diverse data-analyses worden de knelpunten geïdentificeerd om zo de gebruiksvriendelijkheid te vergroten.

‘‘
Kwaliteit en betrokkenheid die je normaal niet verwacht in deze prijscategorie. Klasse!
Danny Hartman
Danny Hartman Marketing & Brand Manager, ECC Leiden

Onze werkwijze uitgelegd in 6 stappen

Stap 1

Doelgroep analyse en marktverkenning

Als je niet weet wie je doelgroep is, kun je deze ook niet bedienen. Het is daarom belangrijk om te starten met in kaart brengen wie je doelgroep is.

Stap 2

Conversiedoelen bepalen

Een conversiedoel is het beoogde doel dat je vooraf hebt gesteld om een conversie te bereiken. Denk hierbij aan een aanvraag of bestelling.

Stap 3

Verzamelen van website data

Wat je nodig hebt om tot een gerichte aanpak en een oplossing te komen, is keiharde data. Hiervoor gebruiken we data tools zoals Hotjar en Analytics.

Stap 4

Verkregen data en UX/UI analyseren

Naast de al verzamelde data wordt er een gedragsanalyse gemaakt op basis van het design en de algehele bruikbaarheid van de website.

Stap 5

Verbeterpunten en hypotheses

Alle inzichten worden omgezet naar concrete verbeterpunten en hypotheses om inzicht te geven wat de verwachte impact zal zijn.

Stap 6

Adviesrapportage met actieplan

We komen met een concreet actieplan en adviesrapport waarin staat welke acties je kunt uitvoeren om je conversie te verhogen.

Waar staat de afkorting CRO voor?

CRO staat voor ‘conversion rate optimization’. We optimaliseren dus de conversieratio: het percentage websitebezoekers dat een conversie voltooit. Hoe hoger deze ratio, hoe meer bezoekers relatief gezien converteren. Zo vergroten we de resultaten van het bezoekersverkeer voor jouw bedrijf!

Met onze andere diensten, zoals zoekmachine optimalisatie (SEO) en adverteren op Google (SEA) werken we aan het vergroten van het aantal websitebezoekers. Samen met CRO een win-win dus!

Team overleg voor CRO

Welke conversies zijn er allemaal?

Er zijn heel veel soorten conversies. Waar wij ons op gaan richten, is afhankelijk van jouw doelen. Verkoop je producten in een webshop, dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk bestellingen binnenhalen. Ben je actief in de B2B, dan zijn leads en contactaanvragen hoogstwaarschijnlijk belangrijk voor je.

De meest voorkomende conversies zijn: een bestelling, ingevuld contactformulier, nieuwsbrief inschrijving, download en een offerteaanvraag.

Site data analyseren

Veelgestelde vragen

Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden?
Neem dan contact met ons op.