De Week van Gelijke Kansen is een week, tussen 1 en 7 november, waarbij zo’n 6.000 leerlingen mee doen aan 28 verschillende projecten. Deze week is in het leven is geroepen door JINC in samenwerking met organisaties als Petje af, Stichting MOVE, Jonge Ondernemen en Stichting Nederlands Debat Instituut met als doel aandacht te vragen voor de grote kansongelijkheid onder jongeren. Hiermee willen ze politici, beleidsmakers en het brede publiek te doordringen met de noodzaak het hun werk.
Project: Week van Gelijke Kansen
De organisatie van JINC kwam bij Control F5 terecht met het vraagstuk om binnen één maand een volledige nieuwe maatwerk website op te leveren om zo het initiatief aan te kondigen welke in de eerste week van November plaatsvind. Omdat de website gericht is op jongeren, moet de website vanaf het moment dat je op de website land deze uitstraling hebben. Het uitgangspunt hierbij was om het zo ‘kleurrijk, groot/bold en strak mogelijk te houden’ als mogelijk, om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de doelgroep.
Tijdens het traject hebben we nauw contact gehad met elkaar en zijn besluiten snel en kundig genomen. Zo hebben we kunnen borgen dat de website binnen de gestelde deadline live gezet kon worden.